En strulig och tröttsam men ändå ganska kär vän

Typewriter av HeavenlyCabins på FlickrNatten till idag släcktes den webbplats som jag i många år har arbetat med, varit innehållsansvarig redaktör för och periodvis levt dag och natt med. Och även om jag det senaste året har lämnat större delen av redaktörskapet för andra arbetsuppgifter så kändes den där gamla webbplatsen som en strulig och tröttsam men ändå ganska kär vän. Vi visste ganska väl var vi hade varandra efter många års drabbningar. Sov i frid där i cyberspace gamla vasteras.se

I och med att den här dagen tar slut så lämnar jag även den sista lilla skärvan av redaktörskapet som jag haft kvar. Den nyfödda webbplatsen kommer att tas omhand av andra händer och andra hjärnor. Andra får ta hand om barnsjukdomar, trotsperioder och lära känna den här webben med alla dess unika egenheter.

Men, vänner webbpublicister och medredaktörer, samarbetet med er kommer jag att sakna. Tillsammans har vi gjort allt för att hålla webben aktuell och uppdaterad, utan stavfel och trasiga länkar, med rätt bilder och annat innehåll för att leva upp till alla de krav som ställs på en kommunwebb. Vi har arbetat med webben alla vardagar året om och även en och annan helg, skapat och tagit bort, ändrat i takt med att det kommit nya lagar, nya nationella riktlinjer, nya namn på saker och ting och nya verksamheter. Tillsammans har vi hanterat teknikstrul, motstridiga önskemål, krav på goda resultat i diverse rankingar och kilometerlånga texter på kanslisvenska. Ni vet vilka ni är. Utan er hade mitt arbete varit mycket tråkigare. Tack!

Foto: HeavenlyCabins på Flickr

Lämna en kommentar

Under arbetsliv

Lämna en kommentar